» Saturday Sleepiness

God dag, long time no see, jag är tillbaka, etc. Hade en relativt internet-fri dag igår och flängde runt på lite andra ärenden, så hade tyvärr ingen tid att slänga in ett inlägg. I kort kan jag väl i alla fall säga att efter att ha vaknat upp till en löjligt tidigt intervju på NRJ (allvarligt, vem sänder en förinspelad intervju klockan 07.30 på morgonen?) hade jag en ridlektion på Esprit vid halv tio-tiden. Vilken lyx att inte behöva köra långt för att träna utan istället i stort sett kunna ragla ut till stallet fem minuter efter att man vaknat. Nåväl, tränade vidare inför nästa veckas tävling i Tingsryd - det vankas en ny Medelsvår A:1 - och Esprit gick ovanligt bra. Så skönt att allt börjar falla på plats.
 
Efter att ha gjort spaghetti bolognese med familjen, ätit och vilat lite tog mamma och jag bilen in till Halmstad för att hälsa på mormor, kolla på utbudet av Kitchen Aids och gå en liten runda på Di Mare. Hann också springa inom turistbyrån för att hämta ut två set med biljetter - avslöjar inget ännu men är galet förväntansfull!
 
På kvällen vankades det mys med mexikansk mat och kubanska drinkar med familjen. Supergoda Taco de Camaron - räktacos - avnjöts tillsammans med Agua de Limon och Mojitos framför Skavlan och dubbelavsnitt av Doctor Who. Skavlan bjöd på en girl power-kväll med bland annat Bianca Jagger och Malala Yousafzai som gäster. Vilken tjej Malala är alltså, jag satt som klistrad framför skärmen under hela tiden hon pratade. Det ger mig så mycket hopp för mänskligheten när en så ung - hur är bruden bara 16?! - tjej är så insiktsfull och på ett så bra sätt förmedlar det hon har att säga. Kudos.
 
Tittade som sagt även ett dubbelavsnitt av Doctor Who. Sista två avsnitten av första säsongen. Hejdå Eccleston, hej Tennant. Jag blev besatt av denna serien för någon månad sen och sträckkollade de två första säsongerna och eftersom jag då inte hunnit införskaffa följande säsonger på DVD så tvingade jag in mina föräldrar i cirkusen också. Hela familjen sitter nu bänkad nästan varje kväll för ett avsnitt och jag känner att jag gjort ett bra jobb.
 
 
Recepten på räktacos och agua de limon kommer från boken Mexikansk Mat På Riktigt, skriven av Cruz Felipe Fuentes & Ben Fordham - riktigt bra kokbok, rekomenderar den starkt för de som tycker att vanlig Svenne-tacos känns lite uttjatat.
 
Räkor frästa i vitlök och paprika... typ det godaste jag ätit på väldigt länge
 
Mojitos! Kommer skriva ett längre inlägg om min syn på alkohol och varför jag gillar cocktails men inte nödvändigtvis att dricka, i framtiden.
 
Färdiga tacos - i Mexico existerar för övrigt inte de hårda skalen - som var himmelskt goda!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback