» Morgonen Efter Kvällen Före

God eftermiddag kära läsare. Katten har intagit min fotpall, burritosarna står i ugnen och min första dag som tjugoåring är i full gång. Efter en tidig start med plikter såsom ögonläkare och KBT-möte uppe i Ljungby hann jag och pappa med ett snabbt inköp av dockstation till min iPhone innan det bar av hemåt igen. Mexikansk senlunch skall avnjutas och efter det hade jag tänkt översätta studentvisan Gaudeamus Igitur från latin. Oh, the sweet life of a twenty-year-old. 
 
Lever fortfarande på kicken från igår och känner mig ovanligt vuxen och sofistikerad i största allmänhet, något som förmodligen kommer hålla i sig i ungefär en dag till innan jag är tillbaka som "lat och oduglig tonåring". Jag känner mig dock fortfarande sådär fräscht uppvuxen just nu. Som en kompis från Singapore sa igår: "Du har ju levlat up från level 1 till level 2 nu!". Skönt. Tyvärr blir det ju så att man får mer och mer ansvar ju äldre man blir just nu. Inom några månader kommer jag vara utflugen med en egen lägenhet, själv i en ny stad, och förväntas då vara vuxen på ett kick. Mer eller mindre, iallafall. Jag är ändå väldigt förväntansfull inför vad som komma skall. Dags för ett nytt kapitel i livets saga!
 
 
 
 
Lots of love from your favourite (no longer) Teenage Dirtbag
ps. fick tröjan + en hög andra igår efter att beställt dem på LookHuman. Postar bilder sen!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback