» Hard Rock Café på Budget

Har ni också haft det där problemet med Hard Rock Cafe? Ni vet när man inte riktigt kan bestämma om man vill ha för- eller efterrätt eftersom trerätters är helt uteslutet om man inte vill riskera att spränga magsäcken? Jag har det varje gång. Därför provade jag och Anna igår ett nytt knep, för små magar och små plånböcker..... Svaret på alla era frågor lyder: Dela en förrätt. Sen delar ni en efterrätt. That's all. 

Vi körde på en Nachotallrik, som enligt menyn var "big enough to share", till förrätt. Måste ha läst fel någonstans för den där portionen hade väl mer än väl kunnat nära en hel by i centralafrika under en veckas tid. Mätta blev vi i vilket fall som helst. Efterätt på det, vi trodde inte att den där Brownien vi beställde skulle vara SÅ himla stor ändå. Den visade sig vara större än mitt huvud. 

Sammanfattningsvis skulle jag väl säga att det här knepet funkade superbra! Cirka 150;- styck (om vi inte hade lagt till massa extra pulled pork på vår nacho-tallrik...) plus dricks för en festmåltid. Så underbart, längtar ännu mer till att flytta nu.... Puss och kram! 








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback