» Happy belated Halloween

Var ju uppe i Göteborg och i full lägenhetsfixar-anda i torsdags så det där med Halloween-firande skjöts upp till sista möjliga sekund. Resultatet blev att vi sladdade in på Frölunda Torgs parkering några minuter innan stängning och efter mycket gråt och tandagnissel (även känt som "vi sprang genom hela hemköp och de hade inte en enda pumpa så vi gav upp hale grejen-incidenten") lyckades vi lokalisera en pumpa. Där, i skylten till en blomsteraffär i en liten sidogång satt han. Hans vid den punkten icke existerande ögon tycktes säga "Köp mig! Jag vet att jag är liten och lite rutten och ändå kostar en förmögenhet, men köp mig!" och jag var förlorad. 
 
Att vi sen kom hem vid tio på kvällen och började baka muffins och gröpa ur ovan nämnd pumpa är en annan historia. Moralen av historian är dock att du aldrig ska ge upp dit sökande efter Halloween-friden, hur svåråtkomlig den än verkar vara. Jag vet inte heller hur det här inlägget lyckades spåra ur så brutalt, men här är en bild på min guagamole-spyende pumpa och kyrkogårds-cupcakesen.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback