» Annas Recept För En Perfekt Dag

Har ni också reagerat på hur snabbt det börjar bli mörkt på dagarna numera? Klockan är bara halv fem och det har varit i det närmaste beckmörkt ett bra tag redan. Efter en tidig start med ridlektion i morse (tävling i morgon kväll, ahhh!) har jag idag, som de flesta andra dagar, tagit den lugna vägen. 
 
En god lunch med familjens vänner stod först på schemat; det bjöds på purjolökspaj och sedan två typer av tårta. Lyxig vardagsfest! 
 
 


Efter den nära en och en halv timme långa lunchen flydde jag till Slagfältet, även känt som mitt rum. Ett under att man ens ser golvet på vissa ställen just nu, för att vara helt ärlig. Jag skyller på den stundande flytten.... Nåväl. Eftermiddagen var min och bara min, så självklart dukade jag upp för Den Perfekta Dagen, Anna style. Som ni ser på bilden nedan består den av en god bok, nagellack för manikyr, mina stickningsgrejer jag letade fram från förrådet i ett plötsligt infall och så klart, en bra film. Ja, jaaaa, jag vet. Det är den enda DVDn jag har kvar hemma, de andra är uppskickade till Göteborg. What can a girl do? Kan i alla fall fokusera helt på stickandet utan att missa viktiga delar av filmen, så det är ju alltid ett plus!  
 
Stickning var det ja. Vet inte riktigt vad som flög i mig, men jag kastade mig ut i min morgonrock för en tuff kamp med dammråttor och trasiga möbler, i jakt på min lilla korg. Jag var ju faktiskt en kunglig stickare i min ungdom (eller inte) men har nu glömt precis allt ner till minsta maska. Jobbigt när jag var mitt i något avancerat, multifärgat halssjal och var tvungen att ge upp mina favoritstickor och finaste garn för att istället gå tillbaka till nybörjarstickorna och vanligt, svart standardgarn.
 
Efter lite googlande och ett antal misslyckade försök har jag nu i alla fall lärt mig lägga nya maskor, samt sticka både vanliga och aviga dito. Ett mobilfodral är påbörjat, om än bara fyra rader är stickade så här långt, och jag är nöjd och belåten. Nu ska jag bara tjata på pappa tills han fixar min sängbordslampa så jag kan påbörja min nya bok. Så förväntansfull, har ju sett filmerna och älskat dem men har aldrig riktigt orkat mig till att köpa böckerna. Nu såg jag dock hela serien i brons, silver och guld på Akademibokhandeln och var bara tvungen. Någon som läst dem?
 
 
 
Come back later för en uppdatering på stickfronten och senaste nytt på Anna-fronten. Puss och kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback