» 4th of July med Brasilianska inslag





Innan jag börjar; ett megastort och superglatt grattis till Tyskland som nickade ut Frankrike ur fotbolls-VM och nu är i semifinal! Så stolt och laddad jag är!

Nåväl, som många vet var det igår Independence Day i USA och jag och Jenny tänkte som så: "varför inte ta tillfället i akt och fira lite?" Sagt och gjort. Med Brasilien - Colombia i bakgrunden rusade vi ner till Hemköp vid halv elva på kvällen och köpte på oss det mest amerikanska och lättlagade vi kunde hitta - en kvart senare stod vi där med en stor pizza och ingredienser till s'mores. Ja, det blev lite mer italienskt än vi hoppats på, men snabbmat som snabbmat. 

Pizzan tuggades snabbt ner framför matchen (som brasilien tog sig segrande ur) och s'mores-dipen förbereddes. Mycket enkelt, man smälter bara choklad med lite grädde, räcker det med marshmallows och sätter in det i ugnen i några minuter. Redo att doppa kex i! 

Kvällen avslutades sen med filmen Clueless innan Jenny for hemåt och jag packade ner mig själv och katterna i sängen och somnade som en sten. Alla in all, en mycket bra dag. God bless America, fast egentligen inte alls. Puss och kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback