» (more or less) officially a free woman

Hörde ni det där? Det var lätet av mailet med Hemtentan med stort H som swooshade iväg till min lärare, tillsammans med all oro och pluggstress. Är nu (nästan, i alla fall när jag får tillbaka resultatet) en fri människa fram till mitten av januari. Vilken lycka. Firade så klart det hela med att sätta väckarklockan på 06.15 för att ha tid att träna två hästar i god tid innan mitt möte med optikern. 
 
Nu sitter jag alltså här, plugglös, arbetslös, hopplös och får hjälp av min katt att blogga och äta keso. Om vi ska vara sanningsenliga är min katt för dagen ungefär världens jobbigaste och river ner pappershögar, lägger sig på tangentbordet och trampar på min ljudkontroll cirkus var femte sekund vilket nu resulterat i chock- och hörselskador för oss båda. Bara för att Stiles är sugen på massa laktosfri keso och ännu mer uppmärksamhet. Nåväl.
 
I morgon ska jag och la familia upp till Göteborg för lite möte och lite IKEA innan vi åker hem igen för att..... you guessed it; fira halloween! 
 
Ja. Inte för att någon annan än jag egentligen bryr sig ett endaste dyft om smutsiga, amerikanska traditioner såsom att klä ut sig till häxor och fylla alla husets hörn med Buttericks-spindelväv, men känner ändå lite så här: det inte finns en endaste chans att vårt hus inte kommer ha minst en guacamole-spyende pumpa i morgon kväll. Och helst några grav-inspirerade muffins på det. Är så taggad på det här att jag har målat Halloween-tema på mina naglar dagen i ära. Bild på detta i morgon - dags för Doctor Who!
 
Puss och Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback