» Våga Vägra Jul eller The End Of December As We Know It

Nedräkningen har börjat, idag är det bara tre dagar kvar till startskottet för Julfirande 2013 går. På söndag är det både den första december och första advent, dagen då jag tillåter mig själv att sätta igång med hela det här jul-jippot. Är ju så tråkigt att dagen efter Halloween inte kunna gå två meter på stan utan att bli totalt bombarderad av tomtar, girlanger och röda tomteluvor. Restauranger är inte att tänka på om man inte önskar att få ett halvt julbord nertryckt i halsen och inte ens internet är en säker plats där det poppar upp "julerbjudanden" var och varannan sekund.
 
Jag har i alla fall lyckats hålla mig relativt borta från hela grejen. Inga lussebullar är ätna, julmusik har snabbt tystats ner (förutom den dagen då jag började göra min Spotify-jullista och var tvungen att lyssna några sekunder för att välja musik..) och har hållit mig borta från varenda granförsäljare som har kunnat tänkas komma i min väg. Tyvärr har jag ju inte heller köpt några julklappar och då priserna ökar omvänt exponentiellt med antalet dagar kvar till jul lär ju detta bli en tragisk historia för plånboken. Får väl ta tag i min kreativa sidan och köra på så mycket hemgjort som möjligt, det kan väl aldrig gå fel ändå? 
 
Nåväl, åter till saken. På söndag smäller det och banne mig om jag inte ska ta och baka en plåt lussekatter redan då. Måste ju gå All In som det heter, eftersom det här är min sista december hemma på mycket mycket länge. Flyttar upp till Göteborg efter jul och kommer sen spendera de nästkommande fem åren (minsy!) upphålad i min lya, pluggandes tills hjärnan blöder. Så även om jag får julafton med familjen kommer jag nog inte få en riktigt uppladdning med december-mys igen på många år.
 
Så därför, mina damer och herrar, kör vi julkaos varje dag fram till julafton! Börjar med adventspyssel och bak på söndag. Iiiiiiih.
 
Puss och kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback