» Tillbaka, Levande

Så det kan gå när verkligheten tar över. Jag åkte ju som bekant till Svalbard i slutet av augusti och efter det tog skolan fart och började drilla oss T2:or hårdare än någonsin. Det hela med resor, tävlingar och kilovis med plugg har gjort att jag inte har kunnat ägna en tanke åt bloggen, än mindre haft tid till att faktiskt skriva ett inlägg. Jag kan ju inte säga att trycket direkt har lättat, jag laddar för denna tävlingssäsongens final i helgen samtidigt som jag jonglerar ny information från skolan med att fräscha upp minnet inför en drös av rest-tentor. Dock har jag lärt mig att planera och distribuera tiden mycket bättre vilket har gett mig lite extra andningspauser, som den jag har just nu, till exempel.
 
Till att börja med kan jag ju nämna att jag just nu håller på att återhämta mig från helgens stora tävlingar i Åstorp. Det är alltid kul att kunna delta i "getingboet" där Sydsveriges elit samlas några gånger årligen för några dagar av supertrevlig tävling! Skåne gjorde ingen besviken den här gången heller och jag åkte därifrån med erfarenheter från en av årets absolut roligaste tävlingar i bagaget. Min fina Esprit sköter sig bättre och bättre varje gång och trots några småmissar och värmebölja första dagen samlade vi ihop 63,3% i FEI St: Georges och underbara 62,5% i vår tredje start i Intermediaire I. Hade så fruktansvärt kul hela tävlingshelgen och några av de bästa minnena jag kommer plocka med mig är hur underbart fin Esprit var stundtals vid framridningen, de 67% jag fick av en av domarna i St: Georges samt att mina 62,5% räckte gott till kval till nästa nivå - Intermediaire IB/A/B/II - vilket i sin tur betyder att nästa gång jag ska kvala till något är det till den högsta klassen: Grand Prix.
 
Nu är jag dock tillbaka i den metaforiska skolbänken här hemma, och en sammanfattning av blocket "Homeostas, Farmakologi och Celbiologi" väntar på att bli skriven! Som tur är har vi en dags självstudier imorgon vilket kommer ge extra tid för både sammanfattningar och plugg inför fredag morgons seminarie. Extra lycka när ledigheten också betyder att vi inte får en massa ny information inpumpade i oss - tacksamt för en T2:a just nu. För en gångs skull har jag kommit igång i tid vilket känns riktigt bra. Nu ska jag bara tvinga mig själv att inte säcka ihop framför tv'n med gamla avsnitt av Hawaii Five-0 när min dvd anländer... Det ska vi nog klara av!
 
Slutligen kan vi ju nämna att det bara är lite mer än en vecka kvar till min födelsedag nu, the big 21. Oj oj oj vad tiden går, min blgg fyller ju ett år då också. Så spännande. Nu ska jag kasta mig in i citronsracykelns värld innan jag gör zuccini-pasta till kvällsmat. Har ju blivit en typ av hälsofreak nu, tydligen. Nåja. Puss och kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback