» 20 år senare, här står vi.

Det här inlägget kommer publiceras klockan 15.45 den 21a oktober 2013, på minuten 20 år efter att jag föddes. Jag tänkte att nu när jag har spenderat 20 år - en fjärdedel, eller en femtedel för optimisten, av mitt liv - på den här planeten, efter att ha genomgått minst två trotsåldrar och precis kravlat mig genom tonåren, då borde jag väll rimligtvis har samlat tillräckligt med erfarenhet för att kunna skriva en någorlunda vettig blogg? Med tanke på den oräkneliga mängden 14– 16-åriga tjejer som driver webb-bloggar så seriösa att de nästan gränsar till ett heltidsarbete, måste väl även jag ha tillräckligt med koll för att kunna krafsa ner några rader om mitt liv och publicera utan att skämmas alltför mycket.
 
Svaret är nej - jag har egentligen ingen större koll på mitt liv över huvud taget. Men det går nog i alla fall.
 

Jag heter Anna. Jag har levt hela mitt liv på en gård på landet men identifierar mig mer som en storstadsmänniska. Jag älskar mexikansk mat. Jag tävlar dressyr upp till nationell nivå. Jag tar foton, går på fotbollsmatcher och pluggar latin i väntan på antagningsbeskedet från Göteborgs Universitet. Min favoritstad är New York City. Jag är 50% svensk, 25% färöisk och 25% lankes. Jag har över 100 spellistor på Spotify men lyssnar bara på två. Jag älskar att lära mig språk och min favoritbok är Jane Austens Övertalning. Filmen Döda Poeters Sällskap är en av de viktigaste sakerna som hänt mig. En gång flög jag över till Florida för att träffa två tjejer som jag mött över internet ett halvår tidigare när jag twittrade till en fotbollsspelare. Jag har en katt. Jag brukade ha en hund. Jag bor fortfarande hemma med min familj på gården där jag växte upp. Jag är 20 år och har ingen koll på vuxenlivet, men det är ändå helt ok.
 
- Anna xxx

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback